Despre proiectul de Directivă privind combaterea terorismului

Am vorbit, la solicitarea publicației Homeland Preparedness News din Statele Unite, despre Directiva privind combaterea terorismului, care se discută în Parlamentul European, și despre pericolul terorismului, inclusiv al amenințărilor cu atacuri biologice sau chimice.
Există suficiente dovezi că ISIS are substanțe chimice, biologice și uraniu, astfel încât să producă arme chimice, biologice și nucleare. Dacă nu au făcut-o până acum, nu înseamnă că nu au putut, ci că nu au vrut, așa cum se afirmă și într-un articol recent din Die Welt.
În articolul 22 din Proiectul Directivei pentru combaterea terorismului, pe care eu l-am propus și a fost adoptat de LIBE, se prevede că victimele atacurilor teroriste vor beneficia de tratament medical și psihologic, inclusiv în cazurile unor atacuri nucleare, biologice si chimice.
Am spus pentru publicația americană că amenințarea terorismului este reală, au fost atentate teroriste și vor mai fi și, de aceea, trebuie să fim pregătiți. Directiva pentru combaterea terorismului poate fi un răspuns eficient al Parlametului European și trebuie votată cât mai rapid.
Articolul integral, preocupat de amenințările biologice și chimice, poate fi citit pe pagina de internet a publicației Homeland Preparedness News.
https://homelandprepnews.com/biological-threats/19268-european-counterterrorism-legislation-calls-protecting-victims-cbrn-attacks/
Share
Publicat în de admin | Comentarii oprite

Folosirea experților străini cu experiență în procesul de selecție a judecătorilor și procurorilor din Albania este benefică – Interviu Deutsche Welle

Deutsche Welle – Biroul din Albania a difuzat interviul pe care l-am acordat miercuri, în calitate de președinte al Delegației la Comisia parlamentară de stabilizare și de asociere UE-Albania, în care am discutat despre reforma judiciară din Albania.

În Albania se pregătește o verificare a judecătorilor și procurorilor de către o comisie numită de 12 parlamentari (6 de la putere și 6 din opoziție), iar din comisie vor face parte experți din domeniul judiciar care nu au legătură cu clasa politică. Această verificare se va face pe baza unei legi care trebuie adoptată de Parlamentul albanez.

Cele 3 criterii pe baza cărora vor fi verificați judecătorii și procurorii în funcție sunt:

1. proprietățile deținute și banii din conturile bancare, dacă sunt justificate în raport cu veniturile legale.

2. dacă au avut/au legături cu clasa politică astfel încât independența și imparțialitatea lor să fie discutabilă.

3. dacă au avut/au legături cu grupări criminale.

Cine nu trece aceste verificări, pe baza acestor 3 criterii, nu va mai fi judecător sau procuror.

Proiectul de lege trimis în Parlament prevede că, pe lângă experții albanezi, vor participa și experți străini din statele membre ale Uniunii sau din SUA, această propunere fiind agreată atât de Uniunea Europeană, cât și de Statele Unite, inclusiv de Victoria Nuland care a vizitat Albania zilele trecute. Experții străini au rolul, potrivit proiectului de lege, să monitorizeze și au dreptul de a bloca deciziile comisiei formate din experți albanezi atunci când consideră că aceste decizii sunt greșite și nu respectă cele 3 criterii de verificare.

Miercuri dimineață (13 iulie 2016), opoziția a anunțat că nu va vota legea, pentru că nu este de acord cu participarea în acest proces a experților străini. În opinia opoziției, verificările trebuie făcute numai de albanezi.

Am mai declarat, între altele, că este mult mai bine ca Albania, în care nu a mai avut loc un asemenea proces, să folosească expertiza străină. Pentru că experții și cei care au lucrat și lucrează în selectarea viitorilor judecători și procurori din diverse țări ale Uniunii Europene și SUA, cu tradiție în construirea unui sistem judiciar independent și profesionist, au deja experiență în procedurile de selecție a judecătorilor și procurorilor, iar aceste proceduri includ teste de integritate, independență și rezistență la presiune. Aceste proceduri au fost verificate și aplicate deja pentru selectarea judecătorilor și procurorilor și, de aceea, experiența lor nu poate fi decât benefică Albaniei și poporului albanez, care vrea o justiție curată și care, în acest moment, nu are încredere nici în clasa politică. Iar încrederea în justiție este vitală pentru democrație. Dacă nu există încredere în justiție, nu se poate construi și consolida o democrație.

Legea urmează să fie votată în Parlamentul Albaniei pe 21 iulie și este nevoie de 2/3 din votul parlamentarilor pentru a fi adoptată, ceea ce înseamnă că și o parte din opoziție trebuie să o voteze.

Mi-am exprimat speranța că înțelepciunea va câștiga și că unii dintre parlamentarii din opoziție vor vota pentru această lege. A respinge un astfel de proiect, respectiv folosirea experților străini cu experiență în procesul de selecție a judecătorilor și procurorilor, este de nejustificat. Procesul de selecție este unic, se face o singură dată și, de aceea, trebuie făcut cu toate garanțiile de obiectivitate posibile. Reușita acestui proces nu este garantată automat, dar trebuie folosite cele mai bune mijloace posibile pentru a fi o reușită.

Am amintit și faptul că în România, în anii 2005-2006, în perioada de pre-aderare, când am adoptat legi pentru reforma justiției și anti-corupție, opoziția de atunci (socialiștii) au votat împotrivă în parlament. Ideea că trebuie să votezi împotriva legilor propuse de Guvern numai pentru că ești în opoziție arată imaturitate politică, iar acest lucru este și mai grav când miza unei legi este soarta țării, a democrației – din care face parte și reforma justiției – și, mai ales, soarta oamenilor și drumul pe care merg în și cu țara lor.

Am recomandat parlamentarilor din Albania să țină cont de interesul țării, de interesul cetățenilor, și nu de interese de partid. Legile se votează într-un fel sau altul, iar reformele se fac pentru oameni, nu pentru a servi un interes al unui partid politic, oricare ar fi acesta. Parlamentarii au fost aleși să servească oamenii, nu partidele.

http://www.dw.com/sq/monica-macovei-vetingu-shum%C3%AB-i-r%C3%ABnd%C3%ABsish%C3%ABm/a-19399258

Share
Publicat în de admin | Comentarii oprite

Solidaritatea și unitatea nu ajung pentru a salva vieți, este nevoie de fermitate

Atacul de la Nisa, în care au fost ucise 84 de persoane, printre care copii, comis de un cetățean francez de origine tunisiană, nu trebuie privit ca o problemă internă a Franței.


În fața terorii și a atentatelor teroriste, a acțiunilor criminale, este firesc să fim solidari și uniți. Dar solidaritatea și unitatea nu ajung pentru a salva vieți, este nevoie de fermitate, de cooperare între agențiile de informații și de aplicare a legii și de măsuri inteligente la nivelul conducerii Uniunii pentru prevenirea și eliminarea amenințărilor teroriste.


Au liderii europeni, în acest moment, soluții inteligente și ferme să lupte cu acte criminale, fie că sunt coordonate, fie că sunt individuale sau nu pot trece de stadiul cotelor obligatorii?


Notă: Comisia LIBE a votat, pe 12 iulie 2016, decizia Consiliului pentru Realocare, numită exact Decizia pentru stabilirea unor măsuri provizorii în domeniul protecției internaționale, în beneficiul Italiei și Greciei, prin care s-au stabilit din nou cote obligatorii de refugiați pentru fiecare stat membru UE. Am votat împotriva deciziei de Realocare și a cotelor obligatorii. Majoritatea a decis însă altfel, Realocarea obținând un vot pozitiv în Parlamentul European.

Share
Publicat în de admin | Comentarii oprite

Nu este în avantajul nimănui – nici al lor, nici al României, nici al Uniunii Europene – ieșirea Marii Britanii din UE

4 iulie 2016 – Monica Macovei – Declarații de presă – Emisiunea X-Press, B1 TV

Eu nu doresc să se ajungă la momentul depunerii cererii de ieșire din Uniunea Europeană a Marii Britanii. Interesul Uniunii Europene – și interesul României – este ca Marea Britanie să rămână în Uniunea Europeană.

Marea Britanie este cea mai veche democrație din Europa. Să nu uităm că primul Parlament este cel britanic, Magna Carta – drepturile omului și că au cel mai dezvoltat sistem de justiție, și penal, și civil. Este cea mai veche democrație, din toate punctele de vedere, și acum este o țară care riscă să se rupă.

Nu este în avantajul nimănui – nici al lor, nici al României, nici al Uniunii Europene – ieșirea Marii Britanii din UE.

Statele membre fondatoare, Germania, Franța, Olanda, Italia, s-au întâlnit și decid o unificare puternică a Uniunii Europene prin:

1. o armată comună. Când poate fi această armată comună? Poate peste 20 de ani.

2. serviciu de informații comun. Niciodată nu se poate face asta. Serviciile colaborează, se dau acum de 8 ori mai multe informații pe protejarea granițelor și împotriva terorismului. Serviciile de informații funcționează pe încredere, nu o să pună tot ce au într-un coș comun, la care toată lumea are acces.

3. un cod penal comun.

4. reducerea relațiilor cu NATO. În acest moment, interesul României este foarte puternic afectat.

Eu nu doresc – și foarte multă altă lume – să se ajungă la momentul depunerii cererii de ieșire din Uniunea Europeană a Marii Britanii. Trebuie să prevenim depunerea cererii, pentru că, după depunerea acesteia și o posibilă ieșire a Marii Britanii din Uniune, ar fi o nenorocire pentru România. Eu întreb: când spui reducerea relațiilor cu NATO, dacă ne atacă Federația Rusă sau oricine altcineva, cine ne apără? Întotdeauna ne-au apărat NATO și Marea Britanie.

Nu grăbiți Marea Britanie să ia decizii pe emoție și să plece. O decizie se ia cu mintea limpede.

Statele fondatoare care presează Marea Britanie să depună cererea și să iasă din UE nu ne-au invitat și pe noi la discuții. Pentru că Polonia a avut un glas tare, acum au invitat țările de la Vișegrad – Polonia, Ungaria și fosta Cehoslovacia: Slovacia și Cehia.

Statele membre fondatoare au spus: cine nu acceptă aceste condiții, inclusiv reducerea relațiilor cu NATO, să plece. Polonia a făcut scandal și acum e invitată. România a tăcut și nu e invitată.

Președintele, premierul, ministrul de Externe trebuie să aibă o voce puternică, fermă, în care să spună: vrem să participăm la aceste discuții și vrem să negociem împreună viitorul Europei.

Dacă va intra în vigoare ceea ce vor statele fondatoare, vor fi două categorii de state în UE. Până acum nu au existat țări de categoria a doua. Acum, vor fi statele fondatoare și restul.

Președintele Iohannis trebuie să fie președintele românilor și să apere România. Și să spună “nu” oricui este potrivnic interesului României. Dacă nu poate, să lase pe altcineva, pentru că nu ne joacă un om soarta. Fără NATO și fără Marea Britanie, noi vom risca să fim, din nou, sub oligarhia rusească.

(X-Press, B1 Tv, 3 iulie 2016).

Înregistrarea declarațiilor poate și vizionată pe canalul YouTube: https://youtu.be/dfWbJQMcJ1Q

Share
Publicat în de admin | Comentarii oprite