Votul prin corespondență este o mascaradă. Iar vot prin internet nu avem deloc

Legea votului prin corespondență este, practic, un tertip pentru a menține diaspora irelevantă. Și, în același timp, așa cum este concepută, legea votului prin corespondență constituie o fraudă electorală, pentru că reduce masiv numărul alegătorilor români din străinătate și asta are ca efect reducerea votanților și schimbarea rezultatului alegerilor. Practic, prin această lege, votată în octombrie 2015, și PSD, și PNL, și UNPR, și UDMR le-au spus românilor din străinătate: “nu vă vrem, ne încurcați calculele, nu vrem să votați în număr mare”.

Am spus acest lucru în intervenția telefonică pe care am avut-o astăzi în direct la emisiunea “Casa poporului”, de la Realitatea TV.

Am mai spus că în octombrie 2015, când s-a votat legea, a trecut cu 257 de voturi pentru, 30 împotrivă și 12 abțineri. Deci, cu o largă majoritate. Așa încât circul pe care îl face acum PNL, care a votat în octombrie 2015, este praf în ochi și apelez la toată lumea să se scuture de praful ăsta rapid și să nu creadă nimic.

După ce s-a votat legea, doamna Gorghiu cu domnul Dragnea chiar și-au dat mâna prietenește în Parlament, erau mulțumiți.

Eu am spus, într-un interviu la RFI, pe 28 octombrie 2015, câteva critici ale acestei legi. De exemplu:

  1. s-a eliminat posibilitatea ca cetățenii români din străinătate să-și poată imprima singuri buletinele de vot. Deci, vor sta la mâna Ministerului de Externe, să vadă câte buletine de vot o să le trimită.
  2. s-a eliminat înscrierea electronică a alegătorilor români din străinătate. Și acum PNL ne spune că vrea ordonanță de urgență ca să se facă înscriere electronică; e o glumă proastă.
  3. s-a scos din lege, la cererea PSD, prevederea care oferea posibilitatea pentru alegători să ceară un buletin de vot dacă acesta este furat sau distrus.
  4. votul nu este securizat.
  5. legea nu are sancțiuni.
  6. Poșta Română nu are niciun fel de răspundere clară, cu alte cuvinte, nu răspunde nimeni.

I-am scris o scrisoare președintelui Iohannis, pe 29 octombrie 2015, pe care am semnat-o împreună cu Adrian Papahagi, în care i-am cerut să nu promulge și să își asume în fața diasporei acest eșec de etapă, alături de doamna Gorghiu și de domnul Dragnea.

Președintele Iohannis a ignorat timp de un an de zile prima datorie morală față de diaspora, grație căreia a ajuns președinte. Una din promisiunile făcute a fost legea votului electronic, prin internet, și a votului prin corespondență. Or, ceea ce avem acum ca vot prin corespondență este o mascaradă. Iar vot prin internet nu avem deloc.

Partidul M10 a lansat, de câteva zile, un site pentru românii din străinătate – www.diaspora2016.ro – și numai în acest week-end au folosit și completat formularele de pe acest site peste 160 de persoane. În timp ce, din aprilie, s-au completat doar peste 2.000 de exemplare, pentru că legea a fost prost promovată. Pagina de Facebook a M10, unde a fost promovat site-ul diaspora2016.ro, a dispărut, a fost blocată.

Înregistrarea video a intervenției mele la Realitatea Tv poate fi urmărită pe canalul de YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oes0HvKRQOM

Share
Publicat în de admin | Comentarii oprite

Despre proiectul de Directivă privind combaterea terorismului

Am vorbit, la solicitarea publicației Homeland Preparedness News din Statele Unite, despre Directiva privind combaterea terorismului, care se discută în Parlamentul European, și despre pericolul terorismului, inclusiv al amenințărilor cu atacuri biologice sau chimice.
Există suficiente dovezi că ISIS are substanțe chimice, biologice și uraniu, astfel încât să producă arme chimice, biologice și nucleare. Dacă nu au făcut-o până acum, nu înseamnă că nu au putut, ci că nu au vrut, așa cum se afirmă și într-un articol recent din Die Welt.
În articolul 22 din Proiectul Directivei pentru combaterea terorismului, pe care eu l-am propus și a fost adoptat de LIBE, se prevede că victimele atacurilor teroriste vor beneficia de tratament medical și psihologic, inclusiv în cazurile unor atacuri nucleare, biologice si chimice.
Am spus pentru publicația americană că amenințarea terorismului este reală, au fost atentate teroriste și vor mai fi și, de aceea, trebuie să fim pregătiți. Directiva pentru combaterea terorismului poate fi un răspuns eficient al Parlametului European și trebuie votată cât mai rapid.
Articolul integral, preocupat de amenințările biologice și chimice, poate fi citit pe pagina de internet a publicației Homeland Preparedness News.
https://homelandprepnews.com/biological-threats/19268-european-counterterrorism-legislation-calls-protecting-victims-cbrn-attacks/
Share
Publicat în de admin | Comentarii oprite

Folosirea experților străini cu experiență în procesul de selecție a judecătorilor și procurorilor din Albania este benefică – Interviu Deutsche Welle

Deutsche Welle – Biroul din Albania a difuzat interviul pe care l-am acordat miercuri, în calitate de președinte al Delegației la Comisia parlamentară de stabilizare și de asociere UE-Albania, în care am discutat despre reforma judiciară din Albania.

În Albania se pregătește o verificare a judecătorilor și procurorilor de către o comisie numită de 12 parlamentari (6 de la putere și 6 din opoziție), iar din comisie vor face parte experți din domeniul judiciar care nu au legătură cu clasa politică. Această verificare se va face pe baza unei legi care trebuie adoptată de Parlamentul albanez.

Cele 3 criterii pe baza cărora vor fi verificați judecătorii și procurorii în funcție sunt:

1. proprietățile deținute și banii din conturile bancare, dacă sunt justificate în raport cu veniturile legale.

2. dacă au avut/au legături cu clasa politică astfel încât independența și imparțialitatea lor să fie discutabilă.

3. dacă au avut/au legături cu grupări criminale.

Cine nu trece aceste verificări, pe baza acestor 3 criterii, nu va mai fi judecător sau procuror.

Proiectul de lege trimis în Parlament prevede că, pe lângă experții albanezi, vor participa și experți străini din statele membre ale Uniunii sau din SUA, această propunere fiind agreată atât de Uniunea Europeană, cât și de Statele Unite, inclusiv de Victoria Nuland care a vizitat Albania zilele trecute. Experții străini au rolul, potrivit proiectului de lege, să monitorizeze și au dreptul de a bloca deciziile comisiei formate din experți albanezi atunci când consideră că aceste decizii sunt greșite și nu respectă cele 3 criterii de verificare.

Miercuri dimineață (13 iulie 2016), opoziția a anunțat că nu va vota legea, pentru că nu este de acord cu participarea în acest proces a experților străini. În opinia opoziției, verificările trebuie făcute numai de albanezi.

Am mai declarat, între altele, că este mult mai bine ca Albania, în care nu a mai avut loc un asemenea proces, să folosească expertiza străină. Pentru că experții și cei care au lucrat și lucrează în selectarea viitorilor judecători și procurori din diverse țări ale Uniunii Europene și SUA, cu tradiție în construirea unui sistem judiciar independent și profesionist, au deja experiență în procedurile de selecție a judecătorilor și procurorilor, iar aceste proceduri includ teste de integritate, independență și rezistență la presiune. Aceste proceduri au fost verificate și aplicate deja pentru selectarea judecătorilor și procurorilor și, de aceea, experiența lor nu poate fi decât benefică Albaniei și poporului albanez, care vrea o justiție curată și care, în acest moment, nu are încredere nici în clasa politică. Iar încrederea în justiție este vitală pentru democrație. Dacă nu există încredere în justiție, nu se poate construi și consolida o democrație.

Legea urmează să fie votată în Parlamentul Albaniei pe 21 iulie și este nevoie de 2/3 din votul parlamentarilor pentru a fi adoptată, ceea ce înseamnă că și o parte din opoziție trebuie să o voteze.

Mi-am exprimat speranța că înțelepciunea va câștiga și că unii dintre parlamentarii din opoziție vor vota pentru această lege. A respinge un astfel de proiect, respectiv folosirea experților străini cu experiență în procesul de selecție a judecătorilor și procurorilor, este de nejustificat. Procesul de selecție este unic, se face o singură dată și, de aceea, trebuie făcut cu toate garanțiile de obiectivitate posibile. Reușita acestui proces nu este garantată automat, dar trebuie folosite cele mai bune mijloace posibile pentru a fi o reușită.

Am amintit și faptul că în România, în anii 2005-2006, în perioada de pre-aderare, când am adoptat legi pentru reforma justiției și anti-corupție, opoziția de atunci (socialiștii) au votat împotrivă în parlament. Ideea că trebuie să votezi împotriva legilor propuse de Guvern numai pentru că ești în opoziție arată imaturitate politică, iar acest lucru este și mai grav când miza unei legi este soarta țării, a democrației – din care face parte și reforma justiției – și, mai ales, soarta oamenilor și drumul pe care merg în și cu țara lor.

Am recomandat parlamentarilor din Albania să țină cont de interesul țării, de interesul cetățenilor, și nu de interese de partid. Legile se votează într-un fel sau altul, iar reformele se fac pentru oameni, nu pentru a servi un interes al unui partid politic, oricare ar fi acesta. Parlamentarii au fost aleși să servească oamenii, nu partidele.

http://www.dw.com/sq/monica-macovei-vetingu-shum%C3%AB-i-r%C3%ABnd%C3%ABsish%C3%ABm/a-19399258

Share
Publicat în de admin | Comentarii oprite

Solidaritatea și unitatea nu ajung pentru a salva vieți, este nevoie de fermitate

Atacul de la Nisa, în care au fost ucise 84 de persoane, printre care copii, comis de un cetățean francez de origine tunisiană, nu trebuie privit ca o problemă internă a Franței.


În fața terorii și a atentatelor teroriste, a acțiunilor criminale, este firesc să fim solidari și uniți. Dar solidaritatea și unitatea nu ajung pentru a salva vieți, este nevoie de fermitate, de cooperare între agențiile de informații și de aplicare a legii și de măsuri inteligente la nivelul conducerii Uniunii pentru prevenirea și eliminarea amenințărilor teroriste.


Au liderii europeni, în acest moment, soluții inteligente și ferme să lupte cu acte criminale, fie că sunt coordonate, fie că sunt individuale sau nu pot trece de stadiul cotelor obligatorii?


Notă: Comisia LIBE a votat, pe 12 iulie 2016, decizia Consiliului pentru Realocare, numită exact Decizia pentru stabilirea unor măsuri provizorii în domeniul protecției internaționale, în beneficiul Italiei și Greciei, prin care s-au stabilit din nou cote obligatorii de refugiați pentru fiecare stat membru UE. Am votat împotriva deciziei de Realocare și a cotelor obligatorii. Majoritatea a decis însă altfel, Realocarea obținând un vot pozitiv în Parlamentul European.

Share
Publicat în de admin | Comentarii oprite